Nvidia, Otomotiv Sektörünün 2023 Yılında Metaverse Teknolojisi Faaliyetlerine Dahil Etmeyi Planlıyor

Admin
0

 otomotiv metaverse nvidia

Nvidia, Otomotiv Sektörünün 2023 Yılında Metaverse Teknolojisi Faaliyetlerine Dahil Etmeyi Planlıyor

 

Bir grafik işleme birimi ve yapay zeka (AI) şirketi olan Nvidia, 2023'ün otomotiv endüstrisinde metaverse odaklı bir çağın başlangıcı olabileceğine inanıyor. Bu yeni konseptin bir parçası olarak, otomotiv şirketleri metaverse teknolojisini dahil etmeye ve endüstriyel ve perakende operasyonlarına uygulamaya başlayacak.

Nvidia, Metaverse Tech'in 2023'te Otomotiv Endüstrisinin Bir Parçası Olacağına İnanıyor

Dünyanın en büyük AI ve grafik şirketlerinden biri olan Nvidia, 2023'ün birçok otomotiv şirketinin operasyonlarını metaverse ile entegre etmeye başladığı yıl olacağını tahmin ediyor .

Şirket, bu entegrasyonun yapılacağı iki farklı yol olduğuna inanıyor. İlk olarak, metaverse araçlarının uygulanması, şirketlerin araçlarının tüm üretim sürecini izlemelerine ve iyileştirmeler önermelerine olanak tanıyacak. Bu, "dijital ikizlerin" bu arabaların üretildiği fabrikalara dahil edilmesi sayesinde mümkün oldu.

Tasarım süreçleri de böyle bir entegrasyondan yararlanacak ve tasarımcıların üretime yönelik parçaların gerçekçi bir temsiliyle sanal bir alanda işbirliği yapmasına olanak tanıyacak.

Bu tür bir tekniği zaten benimsemiş şirketler var. Örneğin, Kasım ayında endüstriyel meta veri tabanını sunan Renault , uygulanmasıyla 330 milyon dolar tasarruf etmeyi hedefliyor.

Perakende Yaklaşımı

Ancak, sadece endüstriyel süreçler bu evrimin bir parçası olmayacak, aynı zamanda perakende de görünüşte bu değişimden fayda sağlayacak. Nvidia, müşteriler ve ürünler arasındaki ilişkinin metaverse teknolojisi kullanılarak geliştirileceğine inanıyor.

Şirket beyan etti:

Müşteriler, gelişmiş ürün deneyimlerinden de yararlanabilir. Tam aslına uygun, gerçek zamanlı araç konfigüratörleri, araçların 3B simülasyonları, artırılmış gerçeklikte gösterimler ve sanal test sürüşlerinin tümü, aracı müşteriye ulaştırmaya yardımcı olur.

Bu anlamda ürünlerini daha geniş kitlelere ulaştırmak için metaverse'e taşıma işine giren otomotiv markaları da var. Stellantis grubunun bir otomotiv markası olan Fiat, 3 Aralık'ta ilk metaverse mağazasını açarak potansiyel müşterilerin arabalarından birinde sanal bir tura çıkmalarına olanak sağladı. Metaverse showroom'da, kullanıcılar sanal bir kursta test sürüşü yapma fırsatına bile sahipler.

Başka bir otomotiv üreticisi olan Ford, 2 Eylül'de olası bir metaverse saldırısı için hazırlanan 19 farklı ticari marka başvurusunda bulundu .

 

Abone Ol

Yorum Gönder

0Yorumlar

Yorum Gönder (0)